مصاحبه با سایت تحلیل بازار

ویکو اقتصادی به دنبال کسب ۱۰ درصدی بازار

مدیرعامل شرکت عمران تل  از ورود برند فرانسوی به بازار موبایل ایران از مسیر قانونی خبر داد و گفت:  ویکو مدل  اقتصادی اش را  ماهانه ۱۰۰ هزار موبایل به بازار ارائه خواهد کرد.

بازار، گرو اصناف و بازرگانی: مهدی اسدی مدیر عامل شرکت عمران تل که جزو ۵ شرکت برتر در حوزه واردات گوشی از مسیر قانونی است، در نشستی خبری که امروز ۲۱ خرداد برگزار شد، گفت: با ساماندهی بازار موبایل و فاصله گرفتن از مسیر ته لنجی، ملوانی و یا قاچاق اکنون به رقم وجود سختی های تحمیلی ناشی از تحریم ها فرصت حضور برند فرانسوی در بازار موبایل کشور فراهم شده است.

اسدی با بیان این که شرکت عمران تل اکنون جزو ۱۵ شرکت برتر خدمات پس از فروش در کشور است، گفت: در نمایشگاه جی اس ام GSM ۲۰۲۲ این شرکت موفق شد تا با پشتوانه همکاری با شرکت هواوی، قراردادی را باشرکت ویکو فرانسوی عقد کند و راه را برای ورود قانونی گوشی اقتصادی با قیمت مناسب که در بازارهای اروپایی نیز سهم قابل تاملی دارد، باز شود.

وی درباره سوابق این برند فرانسوی که از سال ۲۰۱۱ در بندر مارسی فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: این برند از سال ۲۰۱۷ جزو سه برند پر فروش در کشور فرانسه بوده و سهمی ۱۸ درصدی دربازار موبایل تایلند دارد.

اسدی خاطر نشان کرد: شرکت عمران تل به عنوان اولین نماینده این محصول در ایران به منظور فروش و ارائه خدمات این محصول به شمار می رود و از این رو از فعالان صنف تلفن همراه دعوت میکنیم همچون عمران تل در مسیر واردات اجناس مقرون به صرفه و با کیفیت، متناسب با نیاز روز جامعه و هزینه ها در شرایط تحریم ها اقدام کنند.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: طی ۱۱ سال اخیر به رشد جهانی رسیده است بصورتی که در سال ۲۰۱۳ دومین برند در رتبه سهم بازار و برندینگ فرانسه بوده در سال ۲۰۱۵ با ورود به ۲۲ کشورتجارت خود را گسترش داده ۲۰۱۷و در سال چهارمین رتبه در سهم بازار برند های اروپا را به خود اختصاص داده است. همچنین در ۲۰۱۸ بیش از ۴۰ میلیون کاربر داشته و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اولین رتبه در زمینه طول عمر باتری در کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است.

هدف گذاری برای سهم ۱۰ درصدی بازارموبایل

مدیر عامل شرکت عمران تل گفت: ما در تلاشیم که تا با همکاری این برند اروپایی و ارائه گوشی های اقتصادی سهم ۱۰ درصدی از بازار را تا سال بعد کسب کنیم.

اسد با بیان این که بازار موبایل در روزهای پر رونق تقاضایی در حدود ۱۲ میلیون گوشی بوده، گفت: طبق توافقی که با شرکت مذکور شده بنا داریم ماهانه ۱۰۰ هزار گوشی از این برند را در بازار ارایه بدهیم وبرای این منظور با استفاده از شبکه فروش و خدمات پس از فروش خود تلاش خواهیم کرد تا مشتریان را راضی نگه داریم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای فروش آنلاین توسط شرکت و فروشگاه های انلاین خوش نام خبر داد و گفت: ۶ تیر طی مراسمی از رو نمایی گوشی‌های Wiko خواهد شد و ما با پشتوانه شبکه فروش وطرح های ویژه ای که برای عمده فروشان وتک فروشی در نظر گرفته ایم، به هدف سهم ۱۰ درصدی از بازار موبایل خواهیم رسید.

اسدی همچنین در خصوص لوازم جانبی گوشی نیز خاطر نشان کرد: گلس این گوشی درداخل تولید خواهد شد و در تلاشیم قاب ها و سایر وسایل نیز حتی با برند عمران تل ارائه شود.

عضو کمیسیون تنظیم بازار در موبایل با انتقاد از واردات برخی از گوشی های موبایل که بدون نشان به دست مشتری می دهند که نام برند را روی گوشی وبسته بندی به یدک می کشد، گفت: درتلاشیم با واردات رسمی یک گوشی فرانسوی اعتماد را به بازار را بازگردانده و برای این منظور روی نیروهای جوان در بخش فروش وخدمات پس از فروش حساب باز کرده ایم.

اسدی تاکید کرد که در فاز اول سه گوشی اقتصادی و سپس گوشی‌های میان رده و در نهایت گوشی‌های پرچمدار Wiko وارد بازار خواهد شد و به زودی دیگر گجت‌ها و کالاهای این برند نیز در دسترس مردم ایران خواهد بود: در نیمه اول سال ۲۰۲۳ گوشی‌های پرچمدار را وارد خواهیم کرد و سپس هندزفری و ساعت هوشمند Wiko به کشور وارد خواهد شد.

توزیع محصولات ویکو در جهان از طریق ۱۲۰ کشوریا کانال توزیع یا شریک تجاری انجام میگیرد. محصولات این برند در ۳۵ بازار و ۵ قاره پوشش داده میشود و بیش از ۶ مرکز تحقیق و توسعه در شنزن، تایوان، شانگهای و نانجینگ، ۵ کارخانه تولید محصول و ۱۱۰۰۰ کارمند در جهان در ۱۷ دفتر دارد.

جواد مهیاری معاون خدمات پس از فروش این برند نیز افزود: گارانتی این محصول حدود ۱۸ ماه است که با توجه اطمینان از کیفیت آن در تلاشیم آن را به ۲۴ ماه افزایش دهیم.

وی در معرفی این محصول گفت: گوشی های ویکو در مقایسه با همطرازان خود دارای مزیت باتری ۵۰۰۰ آمپر با طول عمر طولانی است. همچنین پنل مناسب و قابل رویت در آفتاب، کیفیت قاب، حافظه داخلی ۱۲۸ مگ، رم ۴گیگ از مزایایی این گوشی است. وی افزود: عیب این گوشی اقتصادی که برای اولین باردر بازار ایران عرضه خواهد شد، فست شارژ نبودن آن است که با توجه به قدرت باتری و عدم نیاز به شارژ برای دو تا سه روز و قیمت آن گوشی مناسبی برای خرید خواهد بود.

ویژگی سخت افزاری موبایل

گفتنی است نخستین تلفن همراه این برند با نام WIKO T۳ در بازار عرضه خواهد شد که بزرگی صفحه نمایش این تلفن همراه ۶.۶ اینچ است. همچنین دارای دوربین سه گانه ۴۸ مگا پیکسلی با هوش مصنوعی، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر است.

همچنین طراحی ارگونومیک و هایپربولیکی دارد که باعث خوش دستی محصول می شود.

قیمت ویژه این محصول سبب شده جایگاه ویژه ی تجاریی برای خود در شرایط تحریم ها فراهم سازد. بر اساس برآوردهای اولیه این گوشی در مقایسه با برنده های مشابه حدود ۱.۵ میلیون ارزان تر بوده و قیمت اولیه آن ۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

خدمات پس از فروش ویکو

شرکت عمران تل مدعی شده که خدمات پس از فروش ویکو شامل مواردی چون: امکان تعویض، گارانتی کامل، تعمیر و نگهداری کامل، تضمین قطعات یدکی محصول است.

از دیگر برنامه های این شرکت امکان سرویس در محل، مشابه طرح اجرا شده در کشورهای مکزیک، فرانسه، تایلند است.

واردات ویکو

محصولاتی از سوی شرکت عمران برای واردات ویکو درنظر گرفته شده اند در سه دسته بندی قرار میگیرند: محصولات اقتصادی، محصولات میانه(میانی)، محصولات پرچم دار که در فاز نخست ویکو T۳ به عنوان یک محصول اقتصادی عرض اندام خواهد کرد. از دیگر میان رده های اقتصادی که در فصل دوم ۲۰۲۲ سفارش واردات انها انجام شده میتوان به T۱۰ T۵۰ T۳۰ T۲۰ T۶۰ اشاره کرد.

گفتنی است: ویکو علاوه بر فعالیت در زمینه تلفن همراه در طراحی و تولید محصولاتی چون تبلت، ساعت هوشمند هندزفری، عینک های سه بعدی و بحث های رباتیک SMART SPEAKER فعالیت دارد.

منبع: https://www.tahlilbazaar.com/news/155593/%D9%88%DB%8C%DA%A9%D9%88-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DB%B1%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1

برچسب‌ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *